diumenge, 9 d’agost del 2009

De còrrer, la FC i dubtes

És d'hora per dir-ho, però sembla que el meu cos i jo hem arribat a una entesa cordial que de moment està donant bons resultats (i que duri!). Són ja 3 setmanes entrenant a bon ritme. La fórmula: 2 dies d'entrenament, 1 de descans. Dels dos dies d'entrenament, el primer el dedico a fitness + una sessió de spinning (o de cinta, segons el gust del dia) i el segon per treballar el cardio fent intèrvals corrent. Tots els dies de la setmana faig exercicis per moure l'esquena, però això és a part.
Els dies de cardio mesuro la FC amb un pulsòmetre. A hores d'ara estic corrent un màxim de 60' amb la FC a 155 i 175, entre 7-9,5 km/h. Fent intèrvals em puja, al segon (a estones) , a 180-200 ppm. Redueixo un xic la intensitat per no forçar massa el cor. Tinc però dubtes sobre aquesta qüestió. La FC de repós és 58 ppm, mesurada just al despertar al matí. Al web de mundoatletismo he trobat la fórmula per calcular la FC Màxima i la FC d'Entrenament. La meva FC Màx és 191. Corrent al 80-90 % (entre 164-177 ppp) s'arriba al límit anaeròbic i es metabolitza l'àcid làctic. És treballant en aquesta franja on penso es guanya fons de cara a la prova de "course-navette". A 70-80% (entre 151-164 ppm) s'exercita la resistència aeròbica, per augmentar els minuts continus que ets capaç de còrrer. A 90 % o més (entre 177-191 ppm) no és aconsellable arribar. Continuaré seguint la pista al pulsòmetre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada