diumenge, 15 de novembre del 2009

La Via


El meu amic Antoni em parla de la meditació per primer cop. Ell mateix és practicant de la branca tibetana. Quan estudiem junts, m'admira la seva concentració i abstracció de qualsevol dispersió. Li demano sovint que em parli de les ensenyances del seu Mestre.

Fa sis mesos començo a practicar hatha ioga amb el Ciro Berenguer. Entre asanas i exercicis de pranayama dediquem uns minuts a la meditació. Ens ensenya a relaxar-nos mitjançant la respiració. Ens convida a posar la màxima atenció en totes les activitats quotidianes.

Segueixo buscant l'aprenentatge de la meditació. M'apropo humilment al Dojo Zen Barcelona per rebre les explicacions introductòries del monjo zen Lluís Salas a la pràctica del Zazen. Taisen Deshimaru esten el Budisme Zen per Europa a la segona meitat del S. XX. Es requereix la més alta concentració en la postura correcta, l'expiració profunda. Ser i estar completament en el moment present. Seure en silenci sense finalitat ni esperit de benefici.

Mantenir per primera vegada la postura durant un hora, romandre asseguda amb les cames creuades en mig lotus, portar la respiració fins al ventre, mantenir una distància amb el ball de pensaments i emocions del moment. Al segon periode em relaxo. La incomoditat de la postura cedeix, el fluxe de idees es desaccelera. La percepció del pas del temps canvia. Buidar-te. Deconstruir-se.

1 comentari:

  1. Recordo la lectura del llibre "L'anell de la vida" de Taisen Deshimaru. Em va causar un fort impacte que encara dura... Te'l recomano. Veig que estàs en el bon Camí... Et felicito.

    ResponElimina