dissabte, 29 de maig del 2010

A la biblioteca de l'Autònoma



Aquests darrers dies he recuperat el vell costum d'estudiar a la Biblioteca de Ciències Socials de la Universitat Autònoma. La influència del grup en el nostre comportament és poderosa. I ara mateix em resulta una ajuda inestimable per portar endavant les sessions d'estudi que falten fins l'examen. Prenent un café a la porta recordo unes paraules que va dir-me el meu pare quan li vaig comentar que havia decidit preparar unes oposicions: "ets massa gran per tornar a estudiar i massa gran per començar a entrenar". Sort que a mi, aquesta mena de comentaris, m'estimulen. Sí, feia anys que no m'enfrontava als llibres i el meu historial esportiu era una fulla en blanc, i què? Només tindria més feina que altres. I aquí hi sóc: treballant per millorar, esforçant-me per aprendre el temari, entrenant per ser un xic més forta. Potser al juliol podré demostrar-li que sovint els límits només hi són al nostre cap.

11 comentaris:

  1. tens tota la raó, fora limitacions estúpides!!!

    ResponElimina
  2. no son limitacions estupides. jo soc estudiant de la UB i agraeixo que aquestes limitacions hi siguin perque es molt trist que a la teva propia universitat no tinguis lloc perquè altra gent fora de la universitat també va a estudiar. amb aixo no dic que no es tingui dret a anar-hi, pero crec que la prioritat la tenen els que estudien a la propia universitat.

    A estudiar força i molta salutttt!!!

    ResponElimina
  3. quan acabi la carrera i no pugui anar a una bilbioteca universitaria perque em demanin si tinc el carnet o no, doncs el que fare es respectar la decisió en la limitació d'entrada perque entenc (i tolero) que els que tenen prioritat son els que estan fen una carrera en aquella universitat. Crec que aixo no es dificil entendre!!!!

    ResponElimina
  4. No crec que aquest bloc sigui fòrum per discutir si s'ha de permetre o no el lliure accés a les biblioteques universitàries.
    Potser seria millor dirigir aquests esforços a reclamar més places als Rectors.

    ResponElimina
  5. NO, fan falta + plaçes per la biblio, jo fa 1 any que vaig a una altra uni, i sempre hi ha lloc, excepte les 2 mesos a l'any els dels examens. Per tan trobo logic que si jo e pagat una matricula de 1000€ en la UNI, tingui dret preferent a entrar en cas de overbooking, NO?

    ResponElimina
  6. Bon dia Nuria, una pregunta... Quan puc presentar el certificat nivell C Català? El dia de l'exàmen o encara puc fer una instància i m'estalvio venir a entregar el certificat al tribunal??? Gràcies

    ResponElimina
  7. Núria... que ja hi som... que no et desgastis amb discusions que només importen als qui li volem donar importància!!

    Som massa propers a l'examen per patir-hi!!

    Una abraçada!

    Anna

    NOTA MENTAL: Menos mal que al poble no hi ha facultats...

    ResponElimina
  8. Parlant de facultats
    i no precissament mentals
    per norma general
    els informes es consideraran
    facultatius i no vinculants

    Toma peaso de rodolí jajaja

    Amador

    ResponElimina
  9. jaja lo important es trobar l'humor.....

    Anims¡¡¡

    Marta

    ResponElimina
  10. Hola Nuria! jo em dic Mar tinc 35 anys i m'agrada molt el teu blog,m'ha ajudat molt ,Gràcies!! la primera vegada que em presento a l'oposició i vaig una mica perduda pq vaig per lliure (ja q les acadèmies son caríssimes i jo ara estic a l'atur sense cobrar cap prestació) vaig presentar la solicitud l'últim día i per casualitat i ara veig que va tot massa de pressa i no estic preparada pq son molts temes i molta informació nova de cop i no tinc gaire temps per estudiar, tinc dues nenes petites i visc amb la meva sogra q està malalta i em dona tb molta feina... jo em presento a l'exàmen però estic segura q suspendré pq no em donarà temps a estudiar-me tot el temari...
    a mí tb em posen moltes limitacions els demes,en especial la meva mare q mai ha aprobat res d lo q jo he decidit...
    A mí em costa menys l'específic que el general. M'agrada més.
    Vaig comprar-ho a l'academia. Vaig anar un dia a les pistes a probar el tema del circuit i vaig conéixer a una noia q va a l'académia però q no es presenta aquest any a l'exàmen sino a la propera convocatória. Jo probo i si no em surt bé, doncs ja per la seguent estaré més preparada. Em fa més por les proves físiques q la teoria.
    També estic fent el curs de català per treure'm el nivell B i tinc l'exàmen la setmana q bé (ja q jo soc de Càdiz i no vaig fer l'EGB a Catalunya) vaig fer aquí 5 anys d FP Administratiu.
    Per internet m'he baixat alguns exàmens i tests q em van molt bé per estudiar. Lo que és més difícil és el tema dels psicotécnics d personalitat pq aquí sí q no pots enganyar a ningú i si busquen un determinat perfil i no el tens no pot canviar la teva forma d ser ,si et descarten aquí ja és mes fotut....
    Jo he vist q a internet surten "oposicions de ayudantes de instituciones penitenciarias" i no sé si és lo mateix que "técnic penitenciari" suposo que la d'ajudants és a nivell de l'Estat, ja et dic q estic molt perduda i tot aixó és un mon nou per mi...
    Salutacions i sort a tothom!!

    ResponElimina