dimecres, 8 de setembre del 2010

Diccionaris de Dret Penitenciari



Abono de prisión preventiva. Acumulación de condenas. Aislamiento. Arresto sustitutorio. Cacheos. Cartas. Clasificación. Comunicaciones. Defensa. Derechos. Incomunicación. Indemnizaciones económicas. Ingreso en prisión. Intervención de la correspondencia. Intimidad. Juzgado de Vigilancia Penitenciaria. Libertad condicional. Limitaciones regimentales. Medios coercitivos. Muerte del recluso. Organización del centro. Permisos. Preventivos. Primer grado. Prisión provisional,... Ho recordem?

Juan M. Olarieta, del grup d'investigació Theoria de la U. Complutense de Madrid, edita el Diccionario Interactivo de Derecho Penitenciario un recull extens i ordenat alfabéticament de termes, legislació i jurisprudència penitenciària.

El sindicat ACAIP ofereix, en un document en PDF de 190 pàgines, el Diccionario Derecho Penitenciario, si no tinc mal entés, compilat per un jurista de Jaén que prepara opositors al Cuerpo de Ayudantes.

6 comentaris:

  1. Hola Amador!

    Va be repasar i ens podria ser útil a l'escola o pels que es preparin la següent convocatòria.

    Ens veiem a Mollet (amb permís de les mèdiques).

    ResponElimina
  2. Ara me l´estic llegint i a la pàgina 3 quan parla de refosa de condemnes i per aplicació de l´article 76 del codi penal estableix un màxim de 30 anys i jo tinc entés -amb la llei a la mà- que el tope són 40.
    És correcte el que jo dic o se m´escapa quelcom?

    Una abraçada,

    Amador

    ResponElimina
  3. El temps màxim de condemna podría ser de 30 o 40 anys.

    LITERALMENT:

    art. 76 c) del C.P.De 40 años, cuando el sujeto haya sido condenado por dos o más delitos y, al menos, dos de ellos estén castigados por la ley con pena de prisión superior a 20 años.

    d) De 40 años, cuando el sujeto haya sido condenado por dos o más delitos de terrorismo de la sección segunda del capítulo V del título XXII del libro II de este Código y alguno de ellos esté castigado por la ley con pena de prisión superior a 20 años.

    Abraçades,

    Anna

    ResponElimina
  4. Anna i Amador,

    sou els cracks del temari!!! Em sembla que si tinc un dubte el millor serà dirigir-me a vosaltres i deixar-me de diccionaris :)

    Salutacions

    ResponElimina
  5. Si Nuria, molt crack pero m'he quedat a les físiques... jajaja...

    Finalment, ja sé riure'm de mi mateixa, i aixó ja és un gran pas!

    Abraçada,

    Anna

    ResponElimina