divendres, 26 de novembre del 2010

L'uniforme de Tècnic ja és al meu armari

13 comentaris:

  1. Hola Nuria,
    Tens tot l'uniforme?
    Tenien talles?
    Jo he d'anar aquesta setamana i conto que no hi tindré res de roba.

    ResponElimina
  2. Hola,

    D'algunes talles estaven esgotades les existències. Em van dir que en dues setmanes rebrien el gènere que ens faltava.

    Jo ho tinc tot menys les tres camises, els guants i les sabates.

    No pateixis, ja veuràs com et portes bona part del nou vestuari professional.

    ;)

    ResponElimina
  3. Jo nomes tinc camises, jersei i abric, talles de pantalons de 42-44 no hi ha res i sabates del 42-43 tampoc, tampoc hi ha guants ni mitjons ni cinturo... haurem d'esperar, em van dir dues semanetes.

    ResponElimina
  4. Hola companys, tinc un amic a l'academia, i m'ha enviat un mail on m'explica que les primeres quatre setmanes han estat més o menys plàcides, amb un 90% de classes teoriques i un 10% de classes de defensa personal. Tota aquesta part és molt assumible i digerible i si t´ho vas mirant i estudiant una mica no hi ha problema. Hi haurà un exàmen final tipus test l´últim dia de curs. Sembla ser que les preguntes seran de sentit comú (no rebuscades com a les opos).

    Des de la setmana passada han començat els supòsits pràctics i això si que és super-dificil perquè has de teatralitzar unes situacions sorpresa que et preparen els dos formadors que té cada classe. Puntua amb nota i hi ha molta tensió i nervis ja que són molt exigents.
    Si algú sap alguna cosa mès ho podria compartir no?
    Per altra banda al gener m'agradaria seguir amb els meus entrenaments de cara a la marató de Barcelona del març, algú sap si podem fer esport a l'academia pel nostre comte, abans de fer classe o desprès...
    Ciao
    Sergi

    ResponElimina
  5. Doncs jo tinc un altre company a l'ISPC, i em diu TOT EL CONTRARI, que el primer mes és molt pesat, molta teoria, teoria i + teoria, classes molt aborrides. A partir d'ara, les 6 hores son de procediments practics, i al principi et poses nervios, però en quan entres a la classe i començen actuar, a la majoria no se'ls i nota.A + amb els companys fan el "teatrillo" rius molt, comenten la jugada, amb els companys i despres amb els formadors. Per cert, respecte a l'exigencia, depen del formador, si esta per avaluar solament, es molt exigent, si et toquen uns que estan per avaluar i ensenyar al seus immediats companys, la cosa es molt mes fàcil.

    ResponElimina
  6. Penso que el curs comença a partir dels procediments que es el veritablement important per avaluar el comportament i l'actitud pel futur treball i sobretot si pudeu soportar la presió que suposa l'avaluació continua. Abans era simplement per si havia algun que no s'adaptès a les normes o altres actituds. És la meva opinió i si es per estar una mica nerviòs i no es tan divertit com diu el company del damunt, es el vostre futur. Cada cop el curs per ser funcionari de presons es sembla més al curs de 9 mesos que fa la policia.

    ResponElimina
  7. Hola Nuria, eres del Prat? yo tambien. Me presente a las opos de penitenciario en junio, igual que tu. Lamentablemente falle en el examen general, el especifico y el psicotecnico lo aprobé. Puedes poner alguna foto del uniforme? tengo curiosidad por verlo y espero ponermelo algun dia. Saludos.

    ResponElimina
  8. 13:59 ha dit "Cada cop el curs per ser funcionari de presons es sembla més al curs de 9 mesos que fa la policia"

    Estic fent el bàsic per a policia a l'ISPC i ja m'agradaria a mi que s'assembles al curs de presons, de veritat no us preocupeu el vostre curs es "un joc de nens" i que no se m'ofengui ningú es per que no us mengin el cap amb tonteries.

    Com a curiositat a la setmana tenim 6 hores de procediments i cada pràctica puntua de manera que si ho suspens cap a casa amb una ma al davant i l'altra al darrera, entre moltes altres asignatures i la presió de no poder cometre ni un herror, si porto la corbata mal col·locada "nota informativa" si em deixo un llibre "nota informativa"...

    A part de 9 mesos de curs encara m'espera un any de pràctiques, això si que es per bojos i masoques!!

    Deixeu-vos de tonteries no feu cas al que us expliquen i el que heu de fer es bona actitud i aprovar els examens, el profesors us diran moltes coses per crear presió, ni cas! vosaltres a estudiar i endavant que ja ho teniu fet!!!
    Si em foten fora del bàsic abans del 13 de Gener ens veiem al ISPC (esperem que no... ;-P)estic dels primers de la reserva.

    Molta sort i con diem per allà Sempre FERMS!! Sempre ENDAVANT!!

    ResponElimina
  9. Per cert l'única diferència entre vosaltres i els mossos es la pistola, penseu que treballareu en una presó crec que es normal que al curs siguin exigents, heu de tenir clar on os poseu, a vegades tinc la sensació que no ho teniu molt clar, però es una sensació.
    Ja paro de donar-vos la llauna... :-)

    ResponElimina
  10. Solament he dit que cada cop es sembla més al que fa la policia, no que sigui igual. Penso que de cara al futur posaran psicòlegs i molta més presió per tal de poder sel-leccionar millor al personal.

    ResponElimina
  11. Tot i ambdues ser feines dedicades a la seguretat, no es poden comparar. Trobo interessant el debat que plantegeu sobre les diferències entre els cursos formatius per Mossos i T. Penitenciaris i la evolució que poden tenir. Per les informacions que m'han arribat no s'assemblen gens. Es massa curt el nostre? Llarg i feixuc el de Mossos? Com a aspirants encara, el que volem es acabar el més aviat possible un proces selectiu que es fa llarg i dur però el cert és que mai està de més la formació. El millor o pitjor aprofitament del curs ens ho trobarem quan siguem treballant a les diferents presons.

    Molta sort i ànims per l'anònim que fa el bàsic policial.

    ResponElimina
  12. Hi ha diferències entre la feina d'un policia i la d'un funcionari de presons, no solament la pistola, moltes més. Penso que el curs de policia és més farragós sobretot pel temari pero també dic que el curs de funcionari de presons cada vegada és més semblant al curs de la policia en el sentit de presió i sel-lecció "a salvetat que no hi ha psicòlegs", tot arribarà. La policia toca moltes més matèries que a presons i també hi ha moltes més branques que a presons; trànsit, policia rural, policia d'investigació, salvament, antidisturbis, tedax... A presons solament pots escollir estar a oficines o dintre de la presó amb més o menys contacte amb els interns. També considero que és molt necessari fer una sel-lecció del personal en aquest curs ja que és una feina delicada.

    ResponElimina
  13. En mi opinion, el principio del curso es un rollazo pq todo es teoria, lo unico que mola es cuando los formadores cuentan batallitas. Pero ya han dicho que el examen sera muy facilito, y que en la JU23 solo lo suspendieron dos personas. Con respecto a los procedimientos de seguridad (defensa personal) es bastante asequible el aprobado, creo!! y tampoco es que hagamos mucho ejercicio... Aunque reconozco que al principio estaba un poco nerviosa, siempre he sido algo sin-vergüenza, y en los procedimientos practicos me lo paso genial (excepto cuando algun compañero lo pasa mal), ya me entendeis. Es lo que realmente hara que pasemos el curso o no, eso hay que tenerlo claro, quieren gente "normal", sin mas. El ambiente de clase y el buen rollo que se cree es fundamental!! En mi aula se ha formado de forma espontanea un ambiente increible, no paramos de hacer bromas con el formador y entre nosotros. Todos nos llevamos genial. Todo ello hace que lleguemos a clase con ganas de vernos, de disfrutar de la academia y no veo nervios por ningun lado, cosa que hace mas llevaderas las practicas. Animo y espero que lo del segundo turnos tengais tanta suerte como yo de tener gente a vuestro lado tan maravillosa como la que yo he conocido, pq al fin y al cabo vamos a ser futuros compañeros!!

    ResponElimina