dimecres, 1 de juny del 2011

D'acadèmies



Al lector anònim que em pregunta en un comentari si he estudiat en alguna acadèmia. T'explico. Vaig començar a estudiar al setembre del 2008 amb un jurista que dóna classes a Martorell. Anava una tarda a la setmana. Durant cinc mesos. Si el recomano? Jo, i em consta que altres alumnes seus, vam tenir problemes amb ell a la llarga. Pensa que els opositors som un negoci per molta gent. N'hi ha que a més de voler guanyar diners, fan be la seva feina i n'hi ha que són uns impresentables. Em va anar bé a l'inici perque no havia estudiat mai temaris d'oposicions. Quan estàs verd se't fa tot plegat molt feixuc si algú no t'aplana una mica el camí. Però un cop comences a entendre't amb els temes no cal allargar-ho massa. El treball autònom és el més important, al meu entendre, per tenir éxit. Això i trobar un bon company/amic per formar equip d'estudi i recolzament mutu.

Molta sort a tots els lectors que comenceu aquests mesos a preparar la propera convocatòria.

9 comentaris:

  1. Si yo conozco las 2 o 3 academias mas conocidas que preparan la oposición.
    Mi pregunta iba mas dirigida en ese sentido.
    No sabia que hubiese gente que se dedicase a prepararlas de forma particular, como este señor de Martorell que me indicas.
    No conocia esa posibilidad.... si pudieses concretarme un poco mas del funcionamiento..desde luego es un trato totalmente individualizado cosa que en las academias no es asi,son grupos de 20 30 y tampoco excesivamente baratas.
    Y si,mi intención es esa que me hagan mas digerible la materia,sobretodo con material de apoyo, orientación sobre los temas etc, etc.
    Que me sea mas facil y rapido avanzar en el estudio.

    Un saludo y gracias

    ResponElimina
  2. Yo aprové la opo por libre pero he de reconocer que los compañeros que han ido a academia iban mejor orientados.
    Una opcion seria ir un tiempo a la academia y luego terminar por libre.
    El temario general te lo puedes bajar e imprimir en www.EAPC.cat
    Y el temario especifico directamente de las leyes que te indican aqui http://www.diba.es/CIDO/NCIDO_LEG.asp
    Una vez que estes orientada es lo mas rapido y economico.
    Fran.

    ResponElimina
  3. En Martorell hay dos personas que preparan. Uno es el jurista del que te habla Nuria. Sólo asistí a la primera de sus clases, la d prueba, pues, por suerte, enseguida me di cuenta de que pie cojeaba. El otro se llama Gabi. Éste señor lleva muchossss años preparando gente. En cuanto lo conoces te das cuenta de que no es para nada pesetero. Lo único que había que pagar eran 80€ al mes por dos tardes a la semana. El sábado por la mañana tb podías ir pero era como una especie de repaso de la semana. Este señor no cobraba ni matrícula, ni libro ni nada más. Todo el material lo daba él gratis. Más de la mitad de los chicos que fuimos a sus clases hemos aprobado, yo entre los 10 primeros del ranking.

    Como dice Nuria, el trabajo autónomo es el más importante pero, en mi opinión, considero indispensable el acudir a clases y compartir la experiencia con los compañeros.

    ResponElimina
  4. La opció que vaig fer jo va ser comprar-me en una llibreria el temari, el general de l'editorial Cep i l'especific de Adams, i apuntarme a CCOO, que fan una classe a la setmana, el divendres tarde o dissabte matí, que no es que fessim molt, però t'introdueixen al "mundillo" de presons, et pasen examens, i tens info de primera mà. A + a + molt important, fas companys i amics de les opos, coneixes interins, esteu en contacte, intercanvieu examens... nervis i desesperació, en fi a mi m'ha funcionat i estic a la JU026, però el + important es que li dediqueu, cada dia, una estona, durant 1 any, si pot ser 1'30h o 2 hores però reals, sense d'istreures i un cop començeu a entendre el temari, a fer testos.

    ResponElimina
  5. Algú té informació sobre què passarà als que demanem plaça a Puig les Basses. Cobrirem places d'interins els 470, ens incorporarem al juliol, juny?....
    Continua la incertesa

    ResponElimina
  6. CCOO, recomana a tots els interins que es demanin vacances al juny. Us deixo enllaç.

    http://www.ccoo.cat/fsc/aspnet/noticia.aspx?id=139112

    ResponElimina
  7. Hola. Y como podria ponerme en contacto con este señor de Martorell, Gabi??

    Gracias
    Un saludo

    ResponElimina
  8. Jo em vaig preparar la opo de presons amb el temari d' UGT i anant durant els ultims 3 mesos a una clase per setmana també d'UGT, allí t'informen de les dates, dels examens, etc...pero primer vaig estudiar el temari a casa i les classes per sol.lucionar dubtes. Molta sort.

    ResponElimina