dilluns, 22 de novembre del 2010

I can... Gracias, Gory!!


Dimarts passat vaig rebre el regal inesperat de retrobar al professor de ioga Ciro. Fa un any que havia perdut el contacte amb aquesta disciplina que tants beneficis em va oferir pel dolor a l'esquena; que em va donar a conèixer la meditació.

Per la nit, a la classe de natació, es presenta un company nou, un xicot amb un casquet de  l'Ironman Nice 09... li pregunto si va participar i em respon afirmativament!!! "Què fas aquí, doncs?" "A millorar tècnica. Per fer la prova de natació d'un Ironman només has de ser capaç de nadar 3800 m en aigües obertes", em diu tan tranquil. Li demano a la professora que m'expliqui més exercicis per millorar la tècnica, la respiració, la coordinació... alguna cosa més segur que es pot fer per treballar-ho... i em respon que renunciï  ja a arribar  a ser una nadadora perque això tan sols  s'aprèn de petit. Poc elegant dirigir aquestes paraules a una persona que comença a aprendre i s'esforça. Tampoc és aquesta la meva finalitat però no dic res. Un bon entrenador fa creure a la seva gent que aconseguiran el seu objectiu, malgrat pensi que tenen poques capacitats. El triatleta m'agafa a part i em diu que no cal ser Phelps ni de lluny per fer un tri sino gaudir nadant i guanyar resistència i força amb moltes hores d'entrenament.

Els genolls toleren bé els entrenaments de carrera si el ritme és molt suau, 155-160 FC, i això els hi dono de moment. He provat canviar l'ordre, primer natació i després rodar a pista i el cos respon millor. M'agradaria que algú un dia m'expliqués el per què de l'ordre de les proves al tri. Pel bé de les meves espatlles he de recordar estirar en sortir de l'aigua.

4 comentaris:

  1. Clar que sí, Nuria. Admiro la teva força de voluntat que ens demostres cada dia. Estic segura que ets d'aquelles persones que aconsegueixen tot el que es proposen. Molts ànims!!!

    Volia deixar aquest video que m'agrada moltissim i també tracta de "I CAN". Molts de vosaltres ja l'haureu vist perque és l'anunci de la marató d'aquest any. Espero que us agradi!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=dLBN-QvjhRI&feature=related

    petons
    S;)

    ResponElimina
  2. Nuria, l'unic ke et puc dir,ke sense cap experiencia previa, mala forma fisica i fen un curs de 4o hores de natació i 6 mesos 4 dies a la setmana d'entre 1h i 1'30h, ara faig 5000m en piscina en 1'45h, i peso 85kg i medeixo 1'72.

    ResponElimina
  3. Problablement no seràs mai una gran nedadora, segur, però això no vol pas dir que no puguis millorar la tècnica per no gastar tanta energia nedant, tema molt interessant en el triatló, ja que s'han de guardar forces per la bici i carrera i aprendre tècnica per nedar en aïgues obertes i no només en piscina, que varia força també. Per tant no entenc el comentari de/la monitora en qüestió. Segurament que te poques ganes de treballar...
    Pel que fa a les disciplines del triatló a què et referies,l'ordre és aquest perquè així va ser en el primer triatló que es va fer a Hawaiï uns marines de l'exercit americà i sobre distància Ironman allà pel 1978 ajuntant les 3 proves que es feien per separat fins aleshores a l'illa del pacífic. De totes maneres ara hi han proves que varien l'ordre com el Desafio Doñana al Guadalquivir o variants de disciplina com el duatló, aquatló o triatló blanc, etc...
    A nivell d'entrenament si es te temps la gent acostuma a entrenar primer la natació, ja que la tècnica s'aplica millor si estàs reposat i també evites problemes de rampes a la pisina després de haver fet carrera o bici.
    De totes maneres una cosa és la teoria i altre el temps i horaris que cadascú i pot dedicar.

    Ànims que segur que ho aconsegueixes. A veure si quedem per entrenar algun dia a la tarda a Mollet...

    Vagi bé

    ResponElimina
  4. Estic llegint L´anell de la via i certament com ja havies comentat es tracta d´una pràctica, no es tracta de llegir com si volguessin aprendre alguna cosa, aquí li interessi és un bon llibre per començar, únicament dir-vos que el de l´editorial ibis, em penso que té una errada de traducció, descriu la postura zazen d´una manera complicada i que no és la que utilitzen els mestres, respecte la part de les mans: colocad la mano derecha sobre la pierna izquierda y la mano izquierda-dada la vuelta hacia arriba-sobre la mano derecha, si veiem les fotos de Deshimaru, no és així, és la única pega que poso al menys d´aquesta editorial. Salutacions Nuria i jo he nedat tota la vida des de petita però et dic que es pot anar millorant i sino per què existeixen els cursos de millora?

    ResponElimina