dijous, 9 de setembre del 2010

Del Gmaps Pedometer


A la imatge, circuit al Parc de la Ciutadella de 2000 metres.

Al Fòrum de corredors.cat hi participen un grup que prenen com a punt de partida dels seus entrenaments el Parc de la Ciutadella. Queden per fer les sèries, els farlecks i les tirades llargues, a vegades també per Montjuïc. Fan circuits de 1000, 1500, 2000 i 3000 mts. Segur que ens hem creuat més d'un cop. M'agradaria quedar un dia amb ells per entrenar, per fer sèries, per aprendre.

Sempre m'havia preguntat com es podria mesurar de forma fàcil i certa els metres i kilòmetres per així fer càlculs de velocitats i distàncies. El Google Earth em fa mandra aprendre i el Gmaps et marca les rutes que vol. Doncs un usuari d'aquest fòrum parla d'una eina que desconeixia, Gmaps Pedometer, de Google. És molt senzilla i molt útil pels que correm a ciutat, també per calcular distàncies en bici. Aqui deixo una recta típica de la Ciutadella com a exemple.

He fet càlculs de les distàncies de dues de les rutes que m'agrada fer: 1) Arc Triomf-Pg Sant Joan-Diagonal-Racc i tornada pel mateix camí i surten 14 kms. 2) Arc Triomf- Estació França-Pg. Joan Borbó-Pg. Marítim fins trobar el riu Besós i tornar... són 20 kms!! A ritme suau. A vegades em bé de gust anar més ràpid però només a estones. No és mérit com per haver tingut la osadia de presentar-me davant dels gladiadors de Prat-Triatló però si pensem que fa dos anys m'ofegava fent 100 mt i em va costar un mes completar els 400 d'una pista... no està pas malament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada